Email marketing cu spameri

Primesc aproape zilnic o ofertă de la diferite companii care fie vând liste fie trimit chiar ei mesajul meu la liste cumpărate sau adunate de pe net.

Ei promovează acest serviciu ca “email marketing” dar defapt serviciul e un serviciu de spamming care se promovează tot prin spam.

Cum să ai încredere in cineva care face SPAM?

Aceste companii sunt cele care strica imaginea email marketing-ului folosind acest termen înloc de spam. Din cauza aceasta oameniii cauta pe google “cum sa fac spam” pentru ca foarte mulţi nu fac o diferenţa între spam şi email marketing.

Cu riscul de a plictisi am să arăt diferenţa aici:

Email Marketing

Email Marketing-ul e guvernat de permisiune.

Email marketing-ul înseamnă trimiterea de mesaje promoţionale sau informative catre o lista de abonaţi care ţi-au dat <strong>( ţie sau companiei tale )</strong> permisiunea ( <strong>în mod explicit</strong>)  de a le trimite aceste mesaje.

Aceasta permisiune nu este transmisibila deci permisiunea data unui partener nu se poate transfera la tine ( chiar daca legal esti acoperit ) şi nu poate fi implicită.

Doar prin faptul că cineva cumpara ceva de la tine nu însemana că implicit vrea să primeasca promotiile tale ( deşi legea în Romania spune ca e ok ).

La fel prin faptul că afisează o adresa de email pe un site nu însemană că vrea să primească aceste mesaje de la tine.

Când îţi afişezi adresa de email undeva o faci cu un anumit scop ( ex: ca să te poata cineva contacta daca vrea mai multe detalii despre căţelul pe care-l donezi ).  Nu o faci pentru că vrei să primeşti mesaje de la fiecare din cele peste 600 mii de firme din România.

Spam-ul

Spam-ul functioneaza pe principii exact inverse. Adica cei care fac spam trimit mesaje chiar şi celor care nu le dau permisiunea. Cumpără liste, culeg adrese în mod automat de pe site-uri şi le trimit promoţiile lor. Cei care vând adresele sunt la fel de vinovaţi.

Problema este ca unii, neştiind aceasta diferenţă dintre email marketing şi spam vor folosi un astfel de serviciu de spamming şi apoi trang concluzia că email marketing-ul nu funcţionează şi dacă vor încerca să facă email marketing adevarat vor avea mari probleme cu livrarea mesajelor  pentru că le va fi afectata reputaţia.

O altă categorie de spameri sunt cei care stiu că nu e bine, dar sunt de parere că nu au de ales, că atunci  când toata lumea face asta şi ei trebuie să o facă pentru a rămâne competitivi ( pe principiul cand toţi fură tre să fur şi eu ).  Nu este un argument valid pentru că nu toata lumea face spam, companiile care se respectă şi care îşi respectă clienţii sigur nu fac asta.

Pe de alta parte si daca nu esti atent cand faci email marketing, poti fi confundat cu un spammer si asta poate sa-ti afecteze campania de email marketing foarte mult.

This entry was posted in email and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *